مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 14:052020-09-26سياسي

روزشمار جنگ| اعتراف دشمن بعثی به شکست در کرمانشاه


ارتش بعثی در بیانیه شماره 139 خود اعلام کرد که شمال شرقی راه خسروی ـ قصرشیرین ـ سرپل ذهاب پاکسازی و تأمین شده است.

با توجه دقیق به این بیانیه روشن می گردد که رده بالای فرماندهی ارتش بعثی شکست تلاش های 5 روزه برای تصرف شهر سرپل ذهاب را به طور ضمنی پذیرفته .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، 31 شهریور 1359 ارتش بعثی به دستور صدام حمله سراسری خود به خاک ایران را کلید زد.

در این  زمینه در کتاب سرپل ذهاب در جنگ که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است گزارش روز ششم جنگ تحمیلی این چنین روایت می شود: با آنکه 36 ساعت از ورود دشمن به قصرشیرین می گذرد، هنوز مقاومت و جنگ تن به تن در این شهر ادامه دارد.

نیروهای خودی در سرپل ذهاب که وضع نسبتاً مناسبی دارند در تلاش هستند تا با رساندن نیرو و امکانات به قصرشیرین از تسلط کامل دشمن بر این شهر جلوگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار یکی از روزنامه های عصر از محور سرپل ذهاب: ساعت دو بامداد با کمینی که سپاه پاسداران مستقر در سرپل ذهاب تعبیه کرده بود، یک ستون تدارکاتی و نظامی دشمن به کلی منهدم و چهار خودروی نظامی بعثی با همه مهمات و اسلحه به غنیمت گرفته شد و دوازده درجه دار بعثی و یک افسر مصری کشته و بیست نفر دستگیر شدند و تانک های ارتش بعثی پنج کیلومتر عقب نشینی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزشمار جنگ| اعتراف دشمن بعثی به شکست در کرمانشاه

روزشمار جنگ| اعتراف دشمن بعثی به شکست در کرمانشاه